Darmowe opracowanie dla dyrektorów i nauczycieli: jak przejść od „wkuwania” do kultury myślenia
i uzyskać trwalsze efekty u uczniów —
zgodnie z badaniami i praktyką szkół

Image

Pobierz BEZPŁATNE opracowanie PDF!

  • Dlaczego „zaliczone” ≠ „nauczone” — i jak to odwrócić na lekcji.
  • Co na to mózg? Neuroplastyczność, „pożądane trudności”, rozumienie > pamięć.
  • 5 kroków, by wystartować z kulturą myślenia od jutra.

Powtórki, szybkie odpytywanie i „zaliczone” dają złudzenie opanowania — tydzień później wiedza znika. Prawdziwa nauka zaczyna się, gdy uczniowie myślą, łączą wątki i zadają pytania. Wtedy mózg buduje trwałe połączenia, a pamięć jest skutkiem rozumienia.

W środku znajdziesz:

  • 5 kroków do zmiany paradygmatu uczenia się w Twojej szkole
  • Kluczowe różnice: zapamiętywanie vs. myślenie
  • Inspiracje do pracy zespołowej z Radą
  • Przykłady rutyn myślowych do wdrożenia od zaraz
  • 28 stron merytorycznych treści

500+

Szkół uczestniczyłow naszych szkoleniach

20+

lat doświadczenia w obszarze krytycznego myślenia i 4K

95%

wskaźnik zadowolenia ze szkoleń

To, co zobaczysz w PDF-ie, przenosimy do praktyki krok po kroku: szkolenie online dla całej RP, które wdraża kulturę myślenia na lekcjach (rutyny Project Zero, metapoznanie, „pożądane trudności”, gotowe materiały dla nauczycieli).

Podoba Ci się podejście?
Zrób następny krok z całą Radą Pedagogiczną

Dowiedz się więcej
  • Format online dla całej RP albo indywidualnie + dostęp 24/7 + materiały do wdrożenia.
  • 8 modułów prowadzących do nowego paradygmatu: m.in. 8 ruchów myślowych, rutyny PZ, metapoznanie, nawyki.
  • Start bez czekania — dopasowujesz tempo do siebie i/lub swojego zespołu.
  • 5 kroków do zmiany paradygmatu uczenia się w Twojej szkole
  • Kluczowe różnice: zapamiętywanie vs. myślenie
  • Inspiracje do pracy zespołowej z Radą
  • Przykłady rutyn myślowych do wdrożenia od zaraz

Co znajdziesz w środku?

  • Dowiesz się, dlaczego “myślenie” > “zapamiętywanie” – z praktycznymi przykładami
  • Sprawdzisz, czy nasze podejście jest odpowiednie dla Twojej szkoły – bez zobowiązań
  • PDF możesz przesłać całej Radzie – zainspirujesz zespół do zmiany paradygmatu!
  • Poznasz 5 kluczowych zasad, które odmienią sposób uczenia się w Twojej szkole
  • Otrzymasz gotowe inspiracje do rozmowy z Radą i Dyrekcją (możesz wykorzystać je już na najbliższym spotkaniu!)

Dzięki niemu:

Pobierz BEZPŁATNE opracowanie PDF!

Chcesz lepiej zrozumieć, na czym polega zmiana paradygmatu w edukacji?

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Odwiedź uczenieprzezmyslenie.pl — to merytoryczne wprowadzenie do zmiany paradygmatu w edukacji, oparte na badaniach i praktyce szkolnej. Znajdziesz tam wyjaśnienie, dlaczego tradycyjne uczenie nie działa i jak w jego miejsce wprowadzać kulturę myślenia, która angażuje uczniów, rozwija krytyczne myślenie i buduje trwałe rozumienie.

Autorzy

Katarzyna Winiarek

Trenerka myślenia krytycznego, Certyfikowana Brain Coach, językoznawczyni, absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego.


Od wielu lat dyrektorka Instytutu Krytycznego Myślenia, odpowiedzialna za metodykę i jakość szkoleń dla trenerów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół.


Tworzy autorskie programy edukacyjne promujące kulturę myślenia krytycznego, refleksyjne przywództwo i inteligencję emocjonalną.


Kompetencje rozwija m.in. w Foundation for Critical Thinking oraz Project Zero (Harvard), interesując się neurodydaktyką i świadomą edukacją dzieci oraz dorosłych.


Autorka polskiego przekładu książki Lindy Elder i Richarda Paula, autorytetów w dziedzinie myślenia krytycznego.

Maciej Winiarek

Ekspert i trener myślenia krytycznego, kompetencji 4K.


Z wykształcenia menadżer, ale z pasji edukator - od 18 lat działa w polskiej edukacji sprowadzając i upowszechniając innowacyjne metody z całego świata. Zajmuje się myśleniem krytycznym od 2006 roku. Przez ponad 15 lat był Dyrektorem na Polskę Fundacji „TOC dla Edukacji”. Współzałożyciel szkoły "Thinking Zone” – pierwszej w Polsce szkoły uczącej myślenia krytycznego. Twórca ogólnopolskiej sieci „Szkół Uczących Myślenia”.


Organizator i prelegent kilkudziesięciu konferencji w całej Polsce. Prelegent i trener podczas zagranicznych konferencjii szkoleń: USA (Las Vegas, Baltimore, Floryda, Waszyngtonie), Japonii, Niemczech, Peru, Hiszpanii, Litwie.